Klaar voor de start?

fotoooo

Tijdens mijn afvalrace ben ik gaan onderzoeken hoe mijn lichaam op eten reageert. Ik hield bij wat ik at, maar ook wat ik niet at en wat ik daarvan op de weegschaal merkte.

Hierdoor ben ik erachter gekomen dat koolhydraten voor mij persoonlijk niet samengaan met afvallen. In ieder geval niet het dagelijkse gebruik hiervan. Zodra ik dagelijks koolhydraten eet, in de vorm van brood, rijst, aardappelen of pasta zie ik mijn gewicht toenemen. Ik probeer daarom om doordeweeks geen koolhydraten te eten en in het weekend de koolhydraten te beperken tot 1x per dag.

12041929_820134954799490_483541415_n

Het was even wennen, maar inmiddels ben ik vrij creatief geworden in het vervangen van mijn koolhydraten. Bijvoorbeeld van de week had ik tussen de middag onwijs veel trek in pizza, maar natuurlijk niet in die koolhydraten die zo een pizzabodem met zich meebrengt! Dus heb ik het volgende gedaan: drie eieren geklutst met een flinke dosis chilikruiden en een snufje zout. Deze heb ik in de koekenpan gedaan samen met een blikje tonijn (uit water). Bovenop een paar plakjes 30+ kaas voor de finishing touch! Het deksel erop en even laten garen/ smelten. Helaas waren de Jalapeño pepertjes op, want die maken het helemaal af. Oké oké…. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde als een pizza, maar wel een erg goed én gezond alternatief!! Het smaakte me heerlijk en de trek in de pizza was weg!

Wil je nou ook gaan minderen met je koolhydraten? Kijk dan eens in hoeveel maaltijden per dag je deze toevoegt in de vorm van brood, rijst, pasta en aardappelen. Eet je nu bijv. 3 maal daags koolhydraten? Probeer dat dan eens te minderen naar 1 maal daags. Neem in plaats van koolhydraatrijke producten, eiwitrijke producten zoals; yoghurt, eieren, groente, fruit, vlees, vis of kaas. Bekijk dan wat dit doet met je lichaam!

Oh… en voor diegene die denken dat ze de snoepjes en de koekjes dan wel gewoon mogen dooreten moet ik helaas teleurstellen. Snoepen en afvallen gaan helaas niet samen!

Zorg dat je elke 2 a 3 uur iets kleins en gezonds eet zodat je geen honger krijgt, drink bijvoorbeeld water in plaats van frisdrank en minder de eerdergenoemde koolhydraten. Dan kan het niet anders dan dat je gewicht gaat verliezen en resultaat zal zien.

Probeer het een week en laat mij weten welke effect het voor je lichaam heeft!

SUCCES!!!

 

Liefs,

Monique

12023250_820146291465023_803529496_n